BlogMAS: Dzień 20 :) #1 Julia gotuje - ciasteczka amoniaczki :)

Cześć! :*
Dziś przychodzę do was z nową serią na moim blogu :D Nie miałam co napisać to pomyślałam, że skoro dziś robiłam tak naprawdę tylko ciasto na amoniaczki to uznałam, że wam dam przepis, a z tym mogę wprowadzić nową serię, którą nazwałam 'Julia gotuje'. Co jakiś czas będę dawać następne przepisy. Kto wie może ktoś skorzysta z nich :)
Dobra to zaczynajmy ! :D

Składniki:
1 kostka margaryny
2 łyżki smalcu
4 jaja
2 szkl. cukru
50g amoniaku
2 łyżeczki pr. do pieczenia
1. szkl kwaśnej śmietany*
1kg mąki

Przybory:
2 miski
Nóż stołowy 
Przesiewacz do mąki**
Gocka
Szklanka
Łyżeczka
Łyżka drewniana
Waga

Krok 1
Do większej miski przesiekamy mąkę.
Krok 2
Do przesiekanej mąki wkładamy margarynę i nożem ją siekamy.
Krok 3
Bierzemy drugą miskę i wkładamy jajka.

Do miski z jajkami wsypujemy cukier i ucieramy gocką.
Po utarciu wlewamy do naszej miski z mąką i margaryną.
Krok 4
Odmierzmy amoniak, ponieważ nie ma z tego co wiem już w opalowaniu 50g. 
Wsypujemy do amoniaku proszek do pieczenia i mieszamy.
Krok 5
Wsypujemy amoniak z proszkiem do miski z produktami. Ja również przesiałam amoniak z proszkiem.
Wlewamy do tego ostatni składnik, czyli kwaśną śmietanę.
Krok 6
Mieszamy wszystko drewnianą łyżką aż do uzyskania masy.
Jeśli uzyskamy jako taką maskę wyjmujemy to z miski i na stole ugniatamy je do momentu kiedy będzie gładkie. (Ja nie zrobiłam zdj, ponieważ miałam całe ręce w cieście, a nikt nie mógł mi pomóc :) )
Krok 7 
Wkładamy masę do naszej miski, przykrywamy ścierką i odkładamy w jakieś miejsce gdzie nam nie będzie przeszkadzać. Ciasto musi tam leżeć przez noc :)

* Kwaśną śmietanę można zrobić samemu. Do śmietany 18% dodać trochę octu
** Jeśli nie macie przesiewaka to można po prostu wsypać ze szklanki czy paczki do miski 
Ciąg dalszy robienia ciasteczek jutro :D
Julka <3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy miły komentarz, motywuje mnie do dalszej pracy