#1 Jullbook: narkotyki, wojna, miłość, choroba :)

Cześć! :)
Przychodzę do was z postem, który miał pojawić się już bardzo dawno, ale ciągle go przekładałam i również było tym razem aż w końcu przyszedł czas na niego.

Jak wiecie lub i nie wiecie lubię czytać książki. A skoro to jest moje takie hobby to i coś musi być związane z tym na moim blogu. Jak przeczytam 5 książek, które uznam, że warto je polecić to pojawi się następny post z tej serii.

Pierwsza i druga książka jest o narkotykach. Miałam jakiś czas temu bzika na punkcie książek o tej tematyce. I koleżanki mi poleciły książkę 'Pamiętnik narkomanki'. W bibliotece nie mogłam znaleźć tej książki więc postanowiłam poprosić mamę, żeby mi ją kupiła. Długo na nią czekałam, a tak bardzo chciałam coś przeczytać o tym nałogu wypożyczyłam 'My, dzieci z dworca ZOO'. Książka mnie urzekła jak zawsze prawie czytając popłakałam się. Jestem bardzo wzruszającą się osobą. Książka opowiada o nastolatce z Niemiec, która raz wzięła to świństwo, a później po tym razie uzależniała się. Jeśli ktoś szybko czemuś ulega to może to nie jest książka dla niego, bo ja po jej przeczytaniu miałam ochotę spróbować tylko raz jak to jest po tym. Nie wiem może tylko ja tak miałam. Jest film na podstawie tej książki, ale ponoć jest beznadziejny. Muszę obejrzeć i zobaczyć jak jest naprawdę.
W trakcie czytania 'My dzieci z dworca ZOO' były moje 14-naste urodziny i na nie dostałam od mamy długo wyczekiwaną książkę 'Pamiętnik narkomanki'. Co była w mieście mama ciągle jej się pytałam czy mi ją kupiła, a ona twierdziła, że jeszcze nie przyszła do księgarni i mam się uzbroić w cierpliwość. Książka jest prawdziwym pamiętnikiem autorki Barbary. Również opowiada o młodej dziewczynie, która raz spróbowała na pierwszych wagarach i tak się potoczyło. Również bardzo dobra książka. Uważam, że każdy chodź jedną książkę o narkotykach powinien przeczytać i zobaczyć jak to jest, a nie bierze i jeszcze szpanuje tym.
Trzeca książka jest o tematyce wojennej. Przyjaciele wybierają się na biwak i po powrocie zastają wojnę. Walczą o to żeby ich nie przyłapano oraz o rodziny. Książ daje adrenalinę i czeka się co stanie się dalej, nie można się od niej oderwać. Mowa tu o książce 'Jutro'. Jest 7 części i 3 kroniki. Do pierwszej części jest film, ale również ponoć beznadziejny. Również muszę go obejrzeć i ocenić. 
Następna książka jest o miłości i o chorobie. Chodzi tu o słynną książkę 'Gwiazd naszych wina'. Tu chyba za dużo nie muszę się rozpisywać, bo kto tego nie zna. Powiem tylko, że czytając trzeba wziąć ze sobą chusteczki. Do tej książki również jest film, a ja oczywiście jeszcze nie obejrzałam go. 
Ostatnia książka jest to 'Zostań jeśli kochasz'. Dziewczyna straciła najbliższą rodzinę i sama musi zdecydować czy chce dalej żyć czy poddać się. Bardzo fajna książki. Jest też druga część I film do pierwszej. 
Mam nadzieję, że spodobał wam się post.
Do następnego!
Julka♥

3 komentarze:

Dziękuję za każdy miły komentarz, motywuje mnie do dalszej pracy